Forum www.zamekdobra.fora.pl Strona Główna www.zamekdobra.fora.pl
Forum o Gildii: Zamek Światła z Gry: Knight Fight
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik do Postaci

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.zamekdobra.fora.pl Strona Główna -> Regulamin Forum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DanteExcalibur
Administrator Główny



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz xD

PostWysłany: Sob 22:16, 22 Mar 2008    Temat postu: Poradnik do Postaci

Witamy,
Poniżej macie drobny poradnik jak naszym zdaniej najlepiej rozpocząć karierę w świecie KnightFight. Zamieściliśmy tutaj najczęściej spotykane w grze buildy postaci wraz z ich krótką charakterystyką.
Poradnik z założenia ma pokazać w miare najłatwiejszą drogę postaci, więc wzięte pod uwage w nim jest chociażby kupowanie przedmiotów za kamienie szlachetne. Gracze, którzy na takowe zakupy nie mogą sobie pozwolić powinni jednak także zapoznać się z tym materiałem, a nóż może na coś ważnego do tej pory nie zwracali uwagi...


Rycerze Dwuręczni


BERSERKER

Opis buildu : Berserker jest to rycerz dwuręczny, który charakteryzuje się brakiem jakiejkolwiek zbroi. Wszystkie jego pkt. umiejętności inwestowane są w posługiwanie się bronią 2H przez co potrafi zadawać on kolosalne obrażenia. Trzeba jednak pamiętać iż sam na takowe jest bezbronny.

Zalety :
+ Łatwy build do grania w początkowej fazie rozwoju postaci.
+ Zbędność inwestowania w atrybut Zręczność, który nam i tak nic nie daje.
+ Większy bonus przy wyprowadzaniu ciosu krytycznego.
+ Rycerz nie musi wydawać złota na zakup pancerza czy tarczy.
+ Dobrze rozwinięta postać potrafi wygrywać pojedynki z graczami kilkanaście lvl wyżej.
Wady :
- Wysoka podatność na rany.
- Częsta potrzeba uzdrawiania w późniejszym etapie gry.
- Wysokie ceny mieczy 2H.
- Spore modyfikatory ujemne do Wytrzymałości.
- Teoretycznie trudniejsza rozgrywka w późniejszym etapie gry spowodowana potrzebą uzbierania dużej ilości złota dla kupienia potrzebnych skilli.

Jak zacząć? : Cóż... oczywiście uniwersalnej metody nie ma bo w grę wchodzą takie czynniki jak długość istnienia serwera na którym zaczynamy rozgrywkę czy też jakie buildy wybrali nasi przeciwnicy z tego serwera. Optymalnie dla każdego nowego rycerza jest zostać na niższym lvl w celu polepszenia skilli, a zarazem nienarażania się na wysokie koszty leczenia, które później znacznie mogą nam dać się we znaki. Jeżeli serwer dopiero co powstał (czyt. gracze mogą się na nim rejestrować nie dłużej niż 3 miesiące) to optymalnym lvl do rozwoju naszej postaci będzie 11 lub 16 na którym można pozwolić sobie już na zakup dobrego ekwipunku za ks-y, a niski lvl uchroni nas przed koniecznością straty dużych ilości exp w walkach z dużo niższymi levelowo graczami. Jeżeli serwer już jakiś czas istnieje optymalnym przystankiem dla początkujących będzie 16 lub 19 lvl. Co do skilli i ich rozłożenia to tutaj na niskich lvl należy skupić się głównie na Wytrzymałości i Parowaniu. Póki jeszcze różnice zadawanych obrażeń nie są zatrważające ważne jest aby nasz rycerz potrafił walczyć dużo, a zarazem sam większość ciosów blokował. Na drugim planie idzie Siła wraz z Atakiem. Na Zręczność nie zwracamy uwagi. Gdy Twoja postać będzie odpowiednio silna, aby pójść wyżej z lvl oraz wyposażyć się w silniejszą broń bardziej istotna stanie się Siła, a mniej Wytrzymałość. Jednak to pozostawiamy Wam już do odkrycia osobiście…


OPANCERZONY 2H

Opis buildu : Rycerz walczący oburącz. W przeciwieństwie do Berserkera nosi on zbroję co pozwala mu chronić się przed lekkimi obrażeniami. Skutkuje to jednak tym, że sam takowych mniej zadaje.

Zalety :
+ Łatwy build do grania w początkowej fazie rozwoju postaci.
+ Wysoki bonus przy wyprowadzaniu ciosu krytycznego.
+ Dobrze rozwinięta postać potrafi wygrywać pojedynki z graczami kilkanaście lvl wyżej.
+ Zbroja umożliwia graczowi pochłaniać częściowo otrzymane obrażenia dzięki czemu wydaje on mniej na leczenie.
Wady :
- Średnia podatność na rany.
- Wysokie ceny mieczy 2H.
- Spore modyfikatory ujemne do Wytrzymałości i Zręczności.
- Połowiczny bonus do obrony od Zręczności spowodowany brakiem możliwości noszenia tarczy.

Jak zacząć? : {Najlepszą metodą na początku jest zacząć grać Berserkerem. Jest on łatwiejszy do prowadzenia oraz skuteczniejszy na początkowych lvl. Dlatego też poradnik w znacznej części skopiowany zostaje z poradnika dla Berserkera.} Cóż... oczywiście uniwersalnej metody nie ma bo w grę wchodzą takie czynniki jak długość istnienia serwera na którym zaczynamy rozgrywkę czy też jakie buildy wybrali nasi przeciwnicy z tego serwera. Optymalnie dla każdego nowego rycerza jest zostać na niższym lvl w celu polepszenia skilli, a zarazem nienarażania się na wysokie koszty leczenia, które później znacznie mogą nam dać się we znaki. Jeżeli serwer dopiero co powstał (czyt. gracze mogą się na nim rejestrować nie dłużej niż 3 miesiące) to optymalnym lvl do rozwoju naszej postaci będzie 11 lub 16 na którym można pozwolić sobie już na zakup dobrego ekwipunku za ks-y, a niski lvl uchroni nas przed koniecznością straty dużych ilości exp w walkach z dużo niższymi levelowo graczami. Jeżeli serwer już jakiś czas istnieje optymalnym przystankiem dla początkujących będzie 16 lub 19 lvl. Co do skilli i ich rozłożenia to tutaj na niskich lvl należy skupić się głównie na Wytrzymałości i Parowaniu. Póki jeszcze różnice zadawanych obrażeń nie są zatrważające ważne jest aby nasz rycerz potrafił walczyć dużo, a zarazem sam większość ciosów blokował. Na drugim planie idzie Siła wraz z Atakiem. Na Zręczność nie zwracamy uwagi na początkowych levelach. Kiedy nasza postać będzie już silna i dobrze wyszkolona można pomyśleć o awansowaniu kolejnych kilka poziomów. Tutaj już przeciwnicy zadają większe obrażenia i są bardziej wymagający, dlatego warto pomyśleć o początkach inwestowania w umiejętność posługiwania się zbroją oraz polepszenie Zręczności...


2H TANK

Opis buildu : Rycerz walczący oburącz. Charakteryzuje go przewaga pkt. umiejętności posługiwania się zbroją. Rycerz o dość zbalansowanych statystykach. Zadaje dość wysokie obrażenia jednak posiada mniejszą obronę niż klasyczny tank.

Zalety :
+ Całkiem łatwy build do grania w początkowej fazie rozwoju postaci.
+ Zadaje dość wysokie obrażenia jak na rycerza w ciężkiej zbroi.
+ Dobrze rozbudowana umiejętność walki w pancerzu pozwala graczowi często jak na gracza dwuręcznego nie korzystać z usług uzdrowiciela.
Wady :
- Trudny w prowadzeniu build w późnej fazie gry.
- Spore modyfikatory ujemne do Wytrzymałości i Zręczności.
- Połowiczny bonus do obrony od Zręczności spowodowany brakiem możliwości noszenia tarczy.
- Niskie jak na rycerza dwuręcznego obrażenia przy ciosach krytycznych.

Jak zacząć? : {Droga rozwoju na początku identyczna jak dla zwykłego 2H w zbroi, dlatego też opis ten sam.} Cóż... oczywiście uniwersalnej metody nie ma bo w gre wchodzą takie czynniki jak długość istnienia serwera na którym zaczynamy rozgrywkę czy też jakie buildy wybrali nasi przeciwnicy z tego serwera. Optymalnie dla każdego nowego rycerza jest zostać na niższym lvl w celu polepszenia skilli, a zarazem nienarażania się na wysokie koszty leczenia, które później znacznie mogą nam dać się we znaki. Jeżeli serwer dopiero co powstał (czyt. gracze mogą się na nim rejestrować nie dłużej niż 3 miesiące) to optymalnym lvl do rozwoju naszej postaci będzie 11 lub 16 na którym można pozwolić sobie już na zakup dobrego ekwipunku za ks-y, a niski lvl uchroni nas przed koniecznością straty dużych ilości exp w walkach z dużo niższymi levelowo graczami. Jeżeli serwer już jakiś czas istnieje optymalnym przystankiem dla początkujących będzie 16 lub 19 lvl. Co do skilli i ich rozłożenia to tutaj na niskich lvl należy skupić się głównie na Wytrzymałości i Parowaniu. Póki jeszcze różnice zadawanych obrażeń nie są zatrważające ważne jest aby nasz rycerz potrafił walczyć dużo, a zarazem sam większość ciosów blokował. Na drugim planie idzie Siła wraz z Atakiem. Na Zręcznośc nie zwracamy uwagi na początkowych levelach. Kiedy nasza postać będzie już silna i dobrze wyszkolona można pomyśleć o awansowaniu kolejnych kilka poziomów. Przedtem warto jeszcze włożyć parę dodatkowych dni mocnej gry dla rozpoczęcia inwestowania w Zręczność – od tej pory będzie do obok Siły najważniejszy skill dla naszego rycerza. Przez kolejnych kilka miesięcy możecie zapomnieć o nowym mieczu i bez reszty zatracić się w umiłowaniu do zbroi…

Rycerze Jednoręczni


Zbalansowany 1H

Opis buildu : Rycerz dzierżący w jednym ręku miecz, a w drugim tarczę. Charakterystyczną cechą jest równomierne rozłożenie pkt. umiejętności co zapewnia rycerzowi wysoką obronę wraz z przyzwoitymi obrażeniami.

Zalety :
+ Wysoka obrona zapewnia oszczędność podczas leczenia.
+ W późniejszych fazach gry łatwiej uzbierać odpowiednią ilość złota do skilla.
+ Modernizacja wyposażenia nie wymaga tak wysokich jednorazowych sum jak u graczy 2H.
+ Wysoki bonus do Parowania dzięki tarczy oraz niższy modyfikator ujemny do Wytrzymałości niż u graczy 2H.
Wady :
- Cięższy start w porównaniu do graczy 2H.
- Niższy bonus przy wyprowadzaniu ciosu krytycznego.
- Potrzeba rozwijania wszystkich skilli.

Jak zacząć? : Zbalansowanie jest tutaj pojęciem względnym jednak w tym buildzie stanowi myśl przewodnią. Na początku gry ekwipunek nie daje tak wysokich bonusów do obrażeń i obrony, więc warto najwięcej uwagi skupić na tym aby nasz rycerz walczył długo i efektywnie. Dlatego też inwestujcie głównie w Wytrzymałości, Ataku jak i Parowaniu. Z czasem gdy nabędziecie już odpowiednio dobre wyposażenie warto zwrócić większą uwagę na Siłę i Zręczność – teoretycznie należy oba skille rozwijać równomiernie jednak jeżeli macie wybór to polecam inwestować najpierw w Siłę. Podobna strategia powinna przewodzić Wam podczas nabywania ekwipunku. Co mam na myśli? Dokładnie to, aby najpierw dożyć do wybranego oręża, a następnie przez kolejne poziomy wyrównywać poziom zbroi. Na samym początku postarajcie się nabyć jakiś przyzwoity miecz – pierwsze 3 lvl bardzo szybko zrobić, więc polecam zainwestować od razu w miecz wymagający 8pkt. Następnie warto wyposażyć się w jakąś przyzwoitą obronę, więc postarajcie się o zbroję i tarczę – nawet o te za 13 pkt. Potem warto powtórzyć taktykę i postarać się o lepszy miecz. Ostrożniejsi mogą pokusić się o rozłożenie skoku na dwie rundy. Odważniejsi mogą postarać się od razu iść po miecz wymagający 22 pkt. umiejętności, a dopiero następnie wyrównać poziom pancerza. Tak, czy inaczej dążcie do układu 22 pkt. w broni i 25 w pancerzu. Kolejne proponowane przystanki dla broni ? Polecam 29 i 42 pkt. Warto zachować oczywiście trochę rozsądku i nie iść bezmyślnie tylko po lepszą broń. Jeżeli przeciwnicy z wyższych lvl są na tyle mocni, że nie jesteś w stanie nawiązać z nimi przynajmniej wyrównanej walki przystopuj. Powalcz trochę z mniej wymagającymi przeciwnikami i rozwiń swoje skille. Gdy już zauważysz, że niegroźni Ci najbliżsi przeciwnicy ruszaj wyżej… aż w końcu zdobędziesz szczyt!


Ofensywny 1H

Opis buildu : Rycerz, który potrafi zadać przeciwnikowi śmiertelne rany. Nie zapomina jednak o własnym bezpieczeństwie i odpiera ataki przeciwnika przy pomocy tarczy.

Zalety :
+ Przyzwoita obrona zapewnia oszczędność podczas leczenia.
+ W późniejszych fazach gry łatwiej uzbierać odpowiednią ilość złota do skilla.
+ Modernizacja wyposażenia nie wymaga tak wysokich jednorazowych sum jak u graczy 2H.
+ Wysoki bonus do Parowania dzięki tarczy oraz niższy modyfikator ujemny do Wytrzymałości niż u graczy 2H.
Wady :
- Cięższy start w porównaniu do graczy 2H.
- Potrzeba rozwijania wszystkich skilli.

Jak zacząć? : Początek rozwoju postaci nie powinien odbiegać od standardowego buildu, więc zalecamy tą samą ścieżkę… Na początku gry ekwipunek nie daje tak wysokich bonusów do obrażeń i obrony, więc warto najwięcej uwagi skupić na tym aby nasz rycerz walczył długo i efektywnie. Dlatego też inwestujcie głównie w Wytrzymałości, Ataku jak i Parowaniu. Z czasem gdy nabędziecie już odpowiednio dobre wyposażenie warto zwrócić większą uwagę na Siłę i Zręczność – teoretycznie należy oba skille rozwijać równomiernie jednak jeżeli macie wybór to polecam inwestować najpierw w Siłę. Podobna strategia powinna przewodzić Wam podczas nabywania ekwipunku. Co mam na myśli? Dokładnie to, aby najpierw dożyć do wybranego oręża, a następnie przez kolejne poziomy wyrównywać poziom zbroi. Na samym początku postarajcie się nabyć jakiś przyzwoity miecz – pierwsze 3 lvl bardzo szybko zrobić, więc polecam zainwestować od razu w miecz wymagający 8pkt. Następnie warto wyposażyć się w jakąś przyzwoitą obronę, więc postarajcie się o zbroję i tarczę – nawet o te za 13 pkt. Potem warto powtórzyć taktykę i postarać się o lepszy miecz. Ostrożniejsi mogą pokusić się o rozłożenie skoku na dwie rundy. Odważniejsi mogą postarać się od razu iść po miecz wymagający 22 pkt. umiejętności, a dopiero następnie wyrównać poziom pancerza. Tak, czy inaczej dążcie do układu 22 pkt. w broni i 25 w pancerzu. Kolejne proponowane przystanki dla broni ? Polecam 29 i 42 pkt. Warto zachować oczywiście trochę rozsądku i nie iść bezmyślnie tylko po lepszą broń. Jeżeli przeciwnicy z wyższych lvl są na tyle mocni, że nie jesteś w stanie nawiązać z nimi przynajmniej wyrównanej walki przystopuj. Powalcz trochę z mniej wymagającymi przeciwnikami i rozwiń swoje skille. Następne etapy mogą być już bardziej odważniejsze – na kolejny polecałbym 68 pkt do broni. Nie chcę pozbawiać Was przyjemności z gry, więc pozostaje tylko życzyć pięcia się w rankingach...


Defensywny 1H

Opis buildu : Rycerz świetnie wyszkolony w defensywie. Przeciwnicy muszą podczas walki z nim dobrze się postarać, aby go zranić. Ci, którzy zapomną o własnym bezpieczeństwie mogą jednak niemile się zdziwić.

Zalety :
+ Duża obrona zapewnia ogromną oszczędność podczas leczenia.
+ W późniejszych fazach gry łatwiej uzbierać odpowiednią ilość złota do skilla.
+ Modernizacja wyposażenia nie wymaga tak wysokich jednorazowych sum jak u graczy 2H.
+ Wysoki bonus do Parowania dzięki tarczy oraz niższy modyfikator ujemny do Wytrzymałości niż u graczy 2H.
Wady :
- Cięższy start w porównaniu do graczy 2H.
- Potrzeba rozwijania wszystkich skilli.

Jak zacząć? : Początek rozwoju postaci nie powinien odbiegać od standardowego buildu, więc zalecamy tą samą ścieżkę… Na początku gry ekwipunek nie daje tak wysokich bonusów do obrażeń i obrony, więc warto najwięcej uwagi skupić na tym aby nasz rycerz walczył długo i efektywnie. Dlatego też inwestujcie głównie w Wytrzymałości, Ataku jak i Parowaniu. Z czasem gdy nabędziecie już odpowiednio dobre wyposażenie warto zwrócić większą uwagę na Siłę i Zręczność – teoretycznie należy oba skille rozwijać równomiernie jednak jeżeli macie wybór to polecam inwestować najpierw w Siłę. Podobna strategia powinna przewodzić Wam podczas nabywania ekwipunku. Co mam na myśli? Dokładnie to, aby najpierw dożyć do wybranego oręża, a następnie przez kolejne poziomy wyrównywać poziom zbroi. Na samym początku postarajcie się nabyć jakiś przyzwoity miecz – pierwsze 3 lvl bardzo szybko zrobić, więc polecam zainwestować od razu w miecz wymagający 8pkt. Następnie warto wyposażyć się w jakąś przyzwoitą obronę, więc postarajcie się o zbroję i tarczę – nawet o te za 13 pkt. Potem warto powtórzyć taktykę i postarać się o lepszy miecz. Ostrożniejsi mogą pokusić się o rozłożenie skoku na dwie rundy. Odważniejsi mogą postarać się od razu iść po miecz wymagający 22 pkt. umiejętności, a dopiero następnie wyrównać poziom pancerza. Tak, czy inaczej dążcie do układu 22 pkt. w broni i 25 w pancerzu. Kolejne proponowane przystanki dla broni ? Polecam 29 i 42 pkt. Warto zachować oczywiście trochę rozsądku i nie iść bezmyślnie tylko po lepszą broń. Jeżeli przeciwnicy z wyższych lvl są na tyle mocni, że nie jesteś w stanie nawiązać z nimi przynajmniej wyrównanej walki przystopuj. Powalcz trochę z mniej wymagającymi przeciwnikami i rozwiń swoje skille. Dalej warto zmienić taktykę i myśleć głównie o obronie. Dobry pancerz w połączeniu z porządnie rozwiniętą Zręcznością powinien powstrzymać ataki przeciwników… lecz o tym musicie przekonać się już sami.


Tank

Opis buildu : Przez niektórych przezywany żółwiem. Bardzo charakterystyczny build cechujący się prawie całkowitym inwestowaniem pkt. umiejętności w zbroję. Rycerz potrafi powstrzymać praktycznie każdy atak przeciwnika poświęcając przy tym znacznie obrażenia, które sam zadaje.

Zalety :
+ Ogromna obrona pozwala praktycznie zapomnieć o potrzebie leczenia..
+ Modernizacja wyposażenia nie wymaga tak wysokich jednorazowych sum jak u graczy 2H.
+ Dobrze rozwinięta postać jest w stanie powstrzymać większość ataków przeciwnika.
Wady :
- Trudna gra w porównaniu do innych buildów.
- Potrzeba rozwijania wszystkich skilli.
- Niskie obrażenia często skutkują niemożnością przebicia się przez pancerz graczy 1H.

Jak zacząć? : Nie ukrywamy, tankiem gra się trudno i dlatego jest to build dla graczy bardzo ambitnych lub takich, którzy nie biorą sobie gry zbyt poważnie i stawiają głównie na bezstresowe spędzenie godziny czy dwóch dziennie przy przeglądarce. Standardowy i najpopularniejszy tank używa miecza wymagającego 8 pkt. Reszta inwestowana już jest wyłącznie w zbroję. Takiego tanka też będziemy brać tutaj pod uwagę…Najłatwiej zacząć ironicznie od zainwestowania w oręż. Dlatego też jak najszybciej zdobądźcie te 20 pkt. doświadczenia i awansujcie na 3 lvl. Kupujemy w/w już miecz i od teraz co najwyżej możemy czasem pomyśleć o wymienieniu go na taki sam z lepszym kamieniem dusz dla poprawy zadawanych obrażeń. Resztę pkt. inwestujemy już naturalnie w pancerz. Rozwój skilli na początku nie powinien odbiegać od schematu, czyli inwestujcie głównie w Wytrzymałość, Atak oraz Parowanie. Kiedy będziemy mieć już jakąś bazę wyjściową warto zmienić nieco taktykę. Najważniejszym (chociaż względnie) skillem będzie Zręczność. Zwracajcie na nią najwięcej uwagi póki nie będzie zapewniała nam wystarczająco wysokiego bonusu do obrony. Na kolejnej pozycji powinna być Siła i Atak. Dobrze podrasowane obrażenia wraz ze skutecznym wyprowadzaniem ciosów może znacznie pomóc przy przebijaniu się przez pancerze jednoręcznych przeciwników oraz zadecydować o wygrywaniu z graczami 2H. Jeżeli nasz rycerz ma na tyle wysoką obronę, że przeciwnicy mają naprawdę wielkie problemy z zadaniem nawet lekkich obrażeń przez pewien okres czasu możemy sobie pozwolić zapomnieć częściowo o Parowaniu…. No i to chyba na tyle. Pozostaje mi tylko życzyć wielu złamanych mieczy na Waszych tarczach!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.zamekdobra.fora.pl Strona Główna -> Regulamin Forum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin